UPDATES

NIEUWS / 23.11.2020
LOOYE KWEKERS KIEST NA PITCH VOOR PUBLICIS GROUPE VOOR AL HAAR MARKETING- EN COMMUNICATIEACTIVITEITEN.
Publicis Groupe is verantwoordelijk voor strategie, creatie, productie en media en zal vanuit Amsterdam per direct aan de slag gaan voor de Nederlandse, Belgische en Duitse markt.
Amsterdam, 23 november 2020 – Looye Kwekers, bekend van de Honingtomaten® en de JOYN® tomaten, is één van de meest toonaangevende tomatenkwekers van Nederland. In november zal de eerste internationale campagne voor Honingtomaten® van Publicis Groupe van start gaan. Hierin wordt een dame op wel heel overtuigende manier verleid om de Honingtomaten® van Looye te proberen.
Alexandra Wehrstedt, International Brand Manager Looye Kwekers over de samenwerking: “In Publicis Groupe hebben wij de veelzijdige en geïntegreerde partner gevonden die aansluit bij de ondernemersgeest van Looye Kwekers. Bij de eerste ontmoeting was er direct sprake van een goede klik. Wij waren onder de indruk van hoe verschillende disciplines volledig geïntegreerd zijn in het bureau. Het team liet een ambitieuze spirit zien. De krachtige commerce propositie maakte het voor ons af. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking.”
Brego Keller, CEO Publicis Groupe over de samenwerking: “Met Looye Kwekers voegen wij een mooi ondernemend Nederlands merk toe aan ons klantportfolio. Dat Looye Kwekers voor ons gekozen heeft is een mooi compliment voor onze geïntegreerde Power of One propositie. We hebben ze laten zien hoe de integratie van data, creatie en media garant staat voor impactvol en mooi werk. We pakken de uitdaging om de heerlijke tomaten op de kaart te zetten met beide handen aan.”

NIEUWS / 19.11.2020
DR. WOLFF KIEST PUBLICIS GROUPE ALS MEDIAPARTNER
Amsterdam, 19 november 2020 – Publicis Groupe heeft de mediapitch gewonnen voor de mediaplanning en -buying van Dr. Wolff Group. Het van Duits origine familiebedrijf Dr. Wolff Group dat bestaat sinds 1905, heeft acht merken die zich allen richten op huid-, haar- of gebitsproblemen. Recent is dit uitgebreid met een nieuwe categorie: desinfecteermiddel. Het gewonnen account draait onder meer om de merken Alpecin, Plantur en Vagisan. Publicis Groupe is inmiddels gestart met een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes.
Kerstin Schnelle, Head of International Key accountmanagement van Dr. Wolff Group over de samenwerking: “Met Publicis Groupe hebben wij een krachtige partner gevonden om aan onze geïntegreerde mediastrategie voor onze merken te bouwen. We waren onder de indruk van de breedte van de dienstverlening en de snelle en transparante werkwijze van Publicis Groupe. Bovendien hadden we direct een klik met het team van Publicis Groupe. We hebben veel vertrouwen in onze nieuwe partnership en kijken uit naar de eerste resultaten van de mediacampagnes.”
Brego Keller, COO Publicis Groupe over de samenwerking: “De verschillende merken van Dr. Wolff Group zijn een mooie toevoeging voor ons klantenportfolio. Met onze geïntegreerde Power of One propositie, hebben we de juiste disciplines in huis als adviserend mediapartner en zien hierin een mooie kans om onze data- en commerce-kennis aan de mediastrategie toe te voegen. Inmiddels zijn we met veel plezier gestart samen te werken met het innovatieve en prettige team van de Dr. Wolff Group.”

NIEUWS / 04.11.2020
HEINEKEN LANCEERT SAMEN MET PUBLICIS GROUPE NIEUW BUREAUMODEL ‘LE PUB’ VOOR CREATIEVE MERKBELEVING WERELDWIJD
Le Pub wordt aangestuurd door Epsilon en Publicis Sapient om creativiteit, data en merkbeleving voor Heineken te integreren.
Amsterdam, 4 november 2020 – Voortbouwend op vijf jaar samenwerking lanceert Heineken met Publicis Groupe vandaag een nieuw bureaumodel ‘Le Pub’ om de beste consumentenervaringen te bieden op wereldwijde schaal. Le Pub versnelt de time to market van creatieve campagnes en stimuleert de verkoop waardoor Heineken profiteert van een duurzaam concurrentievoordeel. De oprichting van Le Pub weerspiegelt het Power Of One-aanbod van Publicis Groupe dat innovatieve oplossingen en personalisatie op schaal levert.
Het nieuwe bureau Le Pub zal de teams van Milaan en Amsterdam samenvoegen en integreren met data en tech van Epsilon en Publicis Sapient om slimme creatie en merkbelevingen te bieden.
Bram Westenbrink, Global Senior Director Heineken zegt: “In een dynamische wereld moeten we als merk versnellen om relevant te blijven voor de consument. Dit vraagt snel schakelen. Om die reden passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gericht op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.
Bram Westenbrink, vervolgt: “De wereldwijde pandemie betekende dat we moesten aanpassen. We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen. De samenwerking met Publicis zal ons helpen om groei te stimuleren, waardoor Heineken® een duurzaam concurrentievoordeel krijgt. We zijn verheugd om aan de slag te gaan.”
Bruno Bertelli, Global Creative Director bij Publicis WW en CEO van Le Pub: “Met de oprichting van Le Pub lanceren we een nieuw bureaumodel, waarmee we laten zien hoe we met onze unieke positie impactvolle ervaringen creëeren die invloed hebben op het dagelijkse leven van mensen. Door de kracht van creativiteit, data en technologie te combineren ontstaat ‘Alchemie’. Na bijna een decennium met Heineken® te hebben gewerkt, ben ik er zeker van dat zij de perfecte klant zijn om dit mee te lanceren.”
Le Pub krijgt zijn hoofdkantoor in Amsterdam met een nieuwe creatieve ruimte die op 1 januari 2021 haar deuren opent.

NIEUWS / 22.07.2020
MSL NEDERLAND BREIDT HET TEAM UIT MET SENIOR ADVISEURS SIMONE BELL EN NICK KOUWENHOVEN
Strategisch communicatiebureau MSL Nederland, gespecialiseerd in reputatie en influence, breidt haar team uit met twee zeer ervaren communicatieprofessionals. Simone Bel en Nick Kouwenhoven gaan als zelfstandig adviseur samenwerken met MSL. MSL versterkt hiermee haar advieskracht als onderdeel van het geïntegreerd communicatieaanbod van Publicis Groupe Nederland. Ruim 250 specialisten werken hierbij nauw samen op het gebied van influence, media, productie, data, creatie en commerce.

NIEUWS / 17.06.2020
MARC VERSCHOOR BENOEMD TOT CHIEF GROWTH OFFICER
Publicis Groupe Nederland breidt haar board uit. Marc Verschoor vervult met ingang van 1 mei 2020 de positie van Chief Growth Officer.

NIEUWS / 10.06.2020
ADCN-NOMINATIE VOOR EEN TEGEN EENZAAMHEID
De zomercampagne ‘text against loneliness’ voor het Ministerie van VWS is genomineerd bij de ADCN in de categorie ‘direct’.

NIEUWS / 03.06.2020
UNIEK ONDERZOEK PUBLICIS GROUPE VOOR DURACELL
Vaak is het zwart – wit. TV zet je in voor merkbekendheid en winkelcommunicatie zorgt voor conversie. Maar is dat wel zo? Publicis Groupe onderzocht in samenwerking met onderzoekspartner MeMo² de rol van een klassieke media campagne én de toevoeging van Albert Heijn als media kanaal binnen de customer journey van Duracell – zowel op merk als op sales.

NIEUWS / 04.05.2020
DPG MEDIA BELGIE INTERVIEW MET JACCO
Onze CEO Jacco ter Schegget praat met DPG media Belgie over hoe hij de Corona crisis ervaart, zowel persoonlijk als zakelijk.

NIEUWS / 24.04.2020
NIEUWE CAMPAGNE: RENAULT RAAMREIS
Dat je tijdelijk even geen leuke uitstapjes meer kunt doen met het gezin, betekent niet dat je er niet over mag dromen. Daarom creëerden we voor Renault Nederland: de Raamreis. Doe mee en maak kans op pretparkkaartjes voor het gezin.

NIEUWS / 22.04.2020
NATIONAAL COMITÉ 4 EN 5 MEI CAMPAGNE
In korte tijd produceerden we een nieuwe campagne (TV, radio, social, OLV, outdoor) die Nederlanders met elkaar verbindt ondanks dat iedereen thuis zit. Samen staan we stil bij 75 jaar vrijheid.

NIEUWS / 10.04.2020
EEN ZILVEREN SPIN AWARD GEWONNEN!
Een zilveren Spin Award voor onze Classic NL Nachtkastjes concert campagne! Heel blij met deze ring in de categorie Mobile Classic FM Nederland!

NIEUWS / 20.03.2020
GOED NIEUWS: 8x GENOMINEERD VOOR SAN AWARDS
Met trots delen we dat we genomineerd zijn voor maar liefst 8 San Awards. Voor de campagnes waar we met passie en liefde aan gewerkt hebben.

NIEUWS / 12.03.2020
AWARENESS CAMPAGNE: PS IK HEB MS
Voor onze klant Merck ontwikkelden we een nieuwe campagne: PS ik heb MS. Met deze campagne willen we meer awareness creëren rondom de ziekte MS, want hier heerst nog steeds veel onduidelijkheid over.

NIEUWS / 25.02.2020
INTERVIEW MET PUBLICIS
Publicis Groupe NL geeft antwoord op de veranderingen in de industrie vanuit de ‘Power of One’ filosofie; een volledige integratie van de disciplines media, creatie, productie, commerce, influence en data. Lees het hele interview met Adformatie.

NIEUWS / 06.02.2020
GASTBLOG: #IKZORG GOUDEN LOEKIE NOMINATIE
We zijn trots op onze Ik Zorg campagne en dus ook erg blij met deze erkenning: een Gouden Loekie nominatie! Lees hier ons gastblog over deze mooie, nuttige en succesvolle campagne voor nieuwe, meer en behoud van medewerkers in zorg en welzijn.
NIEUWS / 18.12.2019
INTERVIEW MET JACCO TER SCHEGGET
“China verandert de spelregels” Jacco ter Schegget heeft tijdens het Marketing Congres zijn werkervaringen in Azië gedeeld.

NIEUWS / 16.12.2019
START RENAULT DEALER DAGEN
Voor onze klant Renault ontwikkelden we een nieuwe crossmediale campagne: de Dealer Dagen. We laten zien dat Renault graag een stapje extra zet!
NIEUWS / 13.12.2019
GUERRILLA ACTIE MET AQUAFRESH
Samen met Aquafresh hebben wij 244 witte reclame borden beplakt op NS-stations als guerrilla actie om iedere NS-reiziger een witte lach op het gezicht te toveren!

NIEUWS / 30.11.2019
GREAT NEWS; 2 X GENOMINEERD VOOR EUROBEST
Onze Een Tegen Eenzaamheid campagne is twee keer genomineerd voor de Eurobest awards!
NIEUWS / 29.11.2019
ZILVER BIJ DE SPONSORRING 2019
Yes! Zilver behaald bij de Sponsorring 2019 met de Duracell Benelux 20% Club powered by Duracell in de categorie Entertainment en Events. Een mooie campagne waar wij een bijdrage hebben geleverd vanuit media, strategie en activatie aan het succes!
NIEUWS / 13.11.2019
TWEE KEER EPICA SHORTLIST IN DE POCKET!
Goed nieuws: we hebben twee shortlist bemachtigd voor de Epica Awards nominaties met onze Een tegen Eenzaamheid campagne ”berichten tegen eenzaamheid” voor het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport!
NIEUWS / 06.11.2019
TWEE BRONZEN EFFIES GEWONNEN!
Voor onze Rookvrije generatie & #DOESLIEF campagne.
NIEUWS / 24.10.2019
WEER TWEE GOUDEN LOEKI NOMINATIES BINNEN!
Dit kwartaal hebben onze EentegenEenzaamheid en Heineken Biertje? campagne een nominatie bemachtigd!
NIEUWS / 22.10.2019
HET NIEUWE DONORREGISTER, IK STA ER AL IN. EN JIJ?
Het vervolg op onze campagne voor het nieuwe donorregister is vanaf vandaag live op TV, social en radio!
NIEUWS / 09.10.2019
IK HEB TE HOREN GEKREGEN DAT IK DOOD GA. MAAR TOT DIE TIJD LEEF IK.
Bij het VPTZ congres deelde koningin Maxima en minister Hugo de Jonge de Prijs de Vrijwilliger uit. Onze Palliatieve zorg video werd hier getoond.
NIEUWS / 19.09.2019
EEN LEVENDIGE SFEER EN SAMENHANG VAN CREATIVITEIT EN DATA BIJ HET EERSTE M-TALKS DEBAT
NIEUWS / 10.09.2019
WAARDEER HET, REPAREER HET
Onze nieuwe SIRE campagne om mensen bewust te maken van hun weggooi gewoontes.

NIEUWS / 27.08.2019
DURACELL FESTIVAL POWERBANKS
Om in te haken op het festival seizoen, hebben wij samen met Duracell Benelux een activatie bedacht voor de nieuwe Duracell Powerbanks. Een mooie campagne waarin wij vanuit media, strategie en activatie een bijdrage hebben geleverd aan het succes.

NIEUWS / 31.07.2019
2 GOUDEN LOEKI NOMINATIES
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien favoriete commercials. En dit kwartaal zitten daar onze Antea Group commercial bij ‘De brug’ en Hey het is oké – angststoornissen die we samen met Ministerie van VWS hebben ontwikkeld.

NIEUWS / 01.08.2019
PREMIUM BEAUTY LANCERING SWISSE
Media, influencers en bloedsinaasappels kwamen samen in het Soho House te Amsterdam voor de premium beauty lancering van Swisse Haar Huid Nagels Liquid.
Een lanceringsevent wat het startpunt betekende voor de PR werkzaamheden voor Swisse, gedaan door MSL Group.

NIEUWS / 16.06.2019
7 GUMSHOE NOMINATIES CANNES LIONS
Wist je dat Publicis Groupe’s werelds eerste schoen van kauwgom heeft geïntroduceerd? Met enkel free publicity hebben we een schoen wereldwijd meer dan 700 miljoen contacten behaald. Met deze case hebben we 7 nominaties behaald bij de Cannes Lions!